pixel
Naar inhoud
0

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze service of over onze producten? Kijk of je vraag hier tussen staat zodat je weer verder kunt. 
Ja, al onze boilers worden geleverd met 3 tot 5 jaar garantie! Het eerste jaar ontvangt u garantie op het arbeidsloon en de onderdelen. Het 2e t/m het 3e jaar krijgt u garantie op de onderdelen bij boilers met 3 jaar garantie. Het 2e t/m het 5e jaar krijgt u garantie op de onderdelen bij boilers met 5 jaar garantie.Je kunt de boiler bij ons brengen voor reparatie of wij komen op locatie. Wij zullen dan wel de voorrijkosten doorberekenen. Alle schade die aan de boiler ontstaat door verstopping of verkalking valt niet onder de garantie, woont u in een kalkrijk gebied dan adviseren wij een kalk-filter te installeren.
De factuur die u ontvangt bij uw bestelling is uw garantiebewijs.

Belangrijke voorwaarde voor uitvoering van de reparatie werkzaamheden op locatie door boilergarant  
  • De boiler dient op een goed bereikbare plek te hangen.
  • De boiler dient vrij te zijn van obstakels die de reparatie kunnen belemmeren.
  • Er moet bij de aansluitingen van de waterleidingen genoeg ruimte zijn om de boiler te kunnen aftappen indien noodzakelijk.
  • Er moet genoeg ruimte zijn bij de flens van de boiler om het element te kunnen verwijderen, de ruimte die hiervoor nodig is verschilt per type boiler/element (25 tot 40 cm)
  • De hoofdkraan moet ten alle tijden afgesloten kunnen worden of er moet een aparte afsluitkraan voor de boiler aanwezig zijn.
  • Er moet een goed bereikbare afvoerleiding binnen 2 meter vanaf de boiler aanwezig zijn om de boiler indien noodzakelijk af te tappen.
  • De boiler dient op een vakkundige wijze te zijn geïnstalleerd.
  • Indien wordt geconstateerd dat de installatie onzorgvuldig en/of verkeerd is uitgevoerd vervalt met directe ingang de fabrieksgarantie.
*Indien de installatie van de boiler niet is uitgevoerd volgens één van de bovenvermelde criteria komen wij niet op locatie voor reparatie van de boiler, er kan hierop dan geen aanspraak worden gemaakt.

 

Als de boiler kapot is, adviseren om eerst de foutmelding te bekijken. Wellicht valt het makkelijk op te lossen, indien er een technische storing is. Indien uw boiler bijvoorbeeld lekt, kunt u het best een installateur bellen om er naar te laten kijken. Twijfelt u of dit nodig is? Neem dan gerust even contact met ons op. Wij adviseren we je graag over wat de beste vervolgstappen zijn. 

Vragen of opmerkingen? Wij staan voor u klaar!

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 uur.